torsdag 8. oktober 2009

Dharamsala og snart Indpur.

Forleden satt jeg paa en liten kafe med utsikt over dalen nedenfor med min gode venn Arun. Det er tre aar siden sist vi saa hverandre. Arun sa det veldig fint: Yesterday, three years very long, today meeting, three years very short. Joern ble tatt imot med aapne armer, og vi har hatt et par kose kvelder sammen alle tre. I kveld reiser vi til Indpur, til landsbyen hvor jeg har tilbragt saa mye tid med fantastiske mennesker. Tre aar har jo litt aa si naar det gjelder ungene, jeg gleder meg til aa henge med dem og se hvordan det gaar. Den 10. er det stor feiring (av litt forskjellige ting, saa vidt jeg vet), det blir spennende.

Aa komme seg opp i fjellene var en lise for oss. Ingen elver av svette langs rygg og ansikt, ren luft og rolige omgivelser. Utsikten fra frokoststedet vaart er slaaende vakker, og det blir gjerne til at vi tar en ekstra kaffe bare fordi det er saa fint. Inderne og Tibetanerne ser ut til aa leve bedagelig sammen etter at det har vaert litt slaassing og kniving en stund. Det er fint, det. Vi var og saa tempelkomplekset til Dalai Lama, men som alltid naar jeg karrer rumpa mi opp hit, saa er den gode lamaen i Amerika. Matmulighetene er mange i McLeod ganj, Joern venter utaalmodig paa aa proeve vegetarsushien paa den japanske. Men det faar bli etter noen dager i landsbyen.

3 kommentarer: