mandag 29. juni 2009

26.02.2006: Mahashivratri

Endelig skulle jeg få oppleve Mahashivratri, den store Shiva-natten, i Shivas egen by, Varanasi. Men hva skjer, da? Jo, jeg blir syk. Lang kaste-opp-natt. Har såvidt våget meg ned til ghaten (ghat = trapper som gaar ned i hellig vann, i dette tilfellet Ganga) for å gi en te til den tomme maven og se spetakkelet, Gus og Inger aner jeg ikke hvor er akkurat nå. Vi var nemlig invitert til puja i et tempel av vår fantastisk gode venn Santosh, men jeg kunne ikke annet enn å sove etter en hard natt.

Men på ghaten var det så mye mygg og bråk, dessuten langt til do, så jeg lista meg opp i turistland igjen... :(

Skal se om jeg finner noe jeg tør putte i maven før jeg går ut for å få med meg resten av festlighetene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar