mandag 29. juni 2009

26.01.2002: Det er snart det er. Om forventninger.

Tex skal på tur. Jeg skal ri på en stor elefant i Fantomets nabolag. Og hvis jeg går meg bort skal jeg rope på Baloo.

Dette er ikke et reisebrev, men det er den første nedtegnelsen i reisedagboken. Jeg sitter i leiligheten min og tenker på alt som burde være gjort men som ikke er det. Om én uke begir Gustav og jeg oss ut i Verden. Gustav er kjæresten min, og verden er i denne omgang (Amsterdam), India, Bangladesh og Nepal.

Det er klart forventningene er høye. Vi skal på marked i Mumbai. Vi skal spise Kebab i Agra. Vi skal tråle Bangladeshiske elver i båt. Vi skal ri på elefanter i Bengaljungelen. Vi skal bli forvirret i Calcuttas gater. Vi skal traske i Himalaya. Vi skal få magetrøbbel, men forhåpentlig ikke bli alvorlig syke. Vi skal forundre oss i Varanasi. Vi skal drikke te i Darjeeling. Vi skal slappe av på minst én takterasse i Kathmandu. Vi skal bli snytt og lurt og skremt. Vi skal lengte hjem. Vi skal innse at ingenting ble slik vi hadde trodd.
Hvis vi har tid. Og absolutt ikke i denne rekkefølgen.

Men først skal vi lade opp i Amsterdam. Det er kort tid igjen nå. Kort tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar