mandag 29. juni 2009

24.03.2006: India, altså!

Der er så fint at jentene er kommet! Og veldig bra å se Ingrid i India. Jeg mistet jo litt tid med henne ettersom Agraturen gikk i vasken, og derfor er det veldig leit at hun har reist hjem nå. Men vi rakk noen intensive shoppedager (jeg tror virkelig ikke jeg brukte like mye tid i butikker under hele det forrige India-oppholdet!) og dessuten å le mye, og å se kvledspujaen ved Ganga. Nå er tempoet roligere igjen, og det er veldig fint å ha flere å skravle med over middagen.

Det var nettopp en eksplosjon på kjøkkenet på SpicyBites. Kjempeskummelt! Gassbeholderen hadde blitt stående åpen fordi løpegutten ikke skjønte hvordan han skulle bruke den, men så hadde den blitt lukket igjen. Når Santosh skulle hjelpe løpegutten med å tenne opp sa det pang. Santosh brente seg ordentlig paa hånda og armen, stakkars, men det går bra. Og alle gutta svidde håret sitt og har fått nye frisyrer...

Forleden falt den ene krana på badet vårt av. Gjengene hadde rusta i stykker. Sånt skjer. Den midlertidige løsningen på problemet var for hotellgutta våre å dytte en fille i hullet. Det gikk, men det tok tjue minutter, siden de ikke fant det bryet verd å stenge av vannet først. Beskjeden var at det skulle komme en rørlegger og reparere det klokka tolv dagen etter. Gustav ventet på rommet fra tolv til fem før han ga opp og møtte oss til middag, og i løpet av denne tiden spratt filla ut og lagde ny oversvoemmelse på badet. Da vi kom hjem fikk vi vite at rørleggeren hadde kommet klokka seks. Ny beskjed: I mogen klokka tolv. Dagen etter skulle jeg gå til frokost i halv ti-tida, og fikk beskjed om at reparermannen skulle komme klokka ti i stedet. (Men selvsagt 10:00 IST, Indian Stretchable Time) Hotelleieren mente at noen derfor måtte være på rommet fra senest klokka elleve, hihi! Gustav kom hjem og ventet, klokka tolv kom det endelig noen, og etter en halvtimes knoting hadde vi ny kran i dusjen. Og tenkte at nå er det over. Men det var det jammen ikke. Da jeg var innom rommet senere på dagen oppdaget jeg at den nye krana var for stor, slik at det ikke var mulig å lukke døra til badet!

Nå er alt endelig i orden. Og jeg krysser fingrene for at den andre krana skal holde.

India, altsaa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar